Importanța celor 3 mese pe zi!

Importanța celor 3 mese pe zi!

Mulți dintre cei care își doresc să slăbească consideră că una dintre cele mai bune variante este înfometarea. Soluția este de fapt contrariul. Fiecare dintre noi are nevoie de 3 mese pe zi și două gustări pentru ca organismul să primească în fiecare zi nutrienții de care are nevoie. Ba mai mult, atunci când nu primește mesele necesare, sistemul digestiv poate avea grav de suferit.

Iată ce explică specialistul nostru de astăzi, terapeutul Carmen Barcan!

Sănătatea va avea întotdeauna o temelie de neclintit: ALIMENTAŢIA, adică ceea ce mâncăm, cât mâncăm şi când mâncăm.

Relaţia sănătate-alimentaţie este susţinută şi de celelalte principii de bază, care sunt cunoscute de către noi toţi: mişcare fizică, odihnă suficientă şi gândire pozitivă. Modul de a ne hrăni, cu tot ce implică, constituie un proces voluntar şi conştient, fiind de aceea educabil. Aflăm zilnic câte o metodă de a ne îmbunătăţi sănătatea şi aspectul fizic: ce dietă „minune” a urmat prietena mea pentru a slăbi, ce regim a urmat vecina pentru a rezolva o anumită problemă de sănătate şi tot aşa… În general ne scapă ceea ce este mai important, adică esenţa lucrurilor bine făcute.

Pe parcursul întregii zile este important să-i furnizăm organismului toți nutrienții de care are nevoie pentru desfășurarea proceselor metabolice. Sistemul celor 3 mese principale și două sau trei gustări, se pliază pe programul nostru zilnic, servind micul dejun și cina acasă și prânzul la serviciu sau în oraș. Un alt avantaj este acela că evităm senzația de foame, cea mai periculoasă senzație atunci când vine vorba de remodelare corporală. Totodată, asigurându-i organismului nutrienții de care are nevoie la momentul oportun, îl încurajăm să nu-și facă rezerve și să-și accelereze arderile.

Pentru a avea o sănătate bună şi un fizic frumos, masa de dimineaţă constituie un prilej extraordinar de a schimba lucrurile. Un detaliu important! Nu degeaba se spune: „Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă”. Baza unei alimentaţii zilnice se formează începând cu primele ore ale zilei. Masa de dimineaţă consider ca a fost denumită incorect „micul dejun”. Dacă am analiza cu atenţie lucrurile, am înţelege importanţa acesteia şi i-am acorda locul cuvenit, alocându-i 30% – 40% din hrana unei zile. Cei mai mulţi dintre noi anulăm din păcate această masă. Hrana de dimineaţă a adultului modern este doar o ceaşcă de cafea, iar copilul acestuia ajunge la şcoală fără să fi servit nimic dimineaţa. Câtă inconştienţă!

Ce aş putea să mănânc la prima oră a dimineţii astfel încât să se întâmple toate acestea? E atât de simplu! Eu merg pe ideea diversificării. Şi nu vă spun acest lucru fără să fi trecut informaţia prin filtrul practicii. Am fost atentă la evoluţia persoanelor care au respectat masa de dimineaţă. Niciodată nu au spus că a fost meniul insuficient pentru ziua respectivă. Au avut destulă energie pentru a-şi desfăşura activitatea şi totodată de a rezista tentaţiilor pe tot parcursul procesului de slăbire şi menţinere. Cerealele integrale, fructele şi legumele proaspete, ouăle, lactatele, carnea, nucile şi seminţele sunt recomandările făcute. Asocierile dintre aceste alimente sunt permise dimineaţa.

Ceea ce îi face pe cei mai mulți oameni să se abată de la dietă este foamea de la ora 4 după-amiază, când poftele sunt mai intense și îi fac să cedeze mâncărurilor nesănătoase. Ține-ți foamea sub control cu o mică gustare de după-amiază, cum ar fi un măr, un iaurt sau fructe de pădure. Și nu îți face griji că îți vei strica pofta pentru cină – ideea e sa nu îți mai fie foame doar atât cât să faci alegeri sănătoase.

Simplul act de a nota ceea ce mănânci și cand poate avea un impact puternic asupra planului tău de pierdere în greutate. Te va face conștient de alegerile pe care le faci în alimentație și îți poate atrage atenția cu privire la unele grupe de alimente pe care le neglijezi.

În tandemul sănătate-alimentaţie aceste reguli importante s-ar integra într-un tot, paşii s-ar contopi în doar câţiva şi în cele din urmă aţi ajunge să faceţi totul în jumătate din timpul de care aveaţi nevoie înainte. Ca reuşită să fie sigură, vă propun tuturor să servim împreună în fiecare dimineaţă Marele Dejun!

COMMENTS

DISQUS: 0