O simplă pasiune pentru produsele de cofetărie s-a transformat într-o afacere de succes. Ramona Gigîrtu este „magicianul din laborator”, cea care face artă din prijiturile ei. Tânâra a pornit la drum încurajată de cei dragi și ne-a povestit cum a ajuns să construiască un brand în interviul de mai jos:
– Cum ți-a venit ideea acestei afaceri?
– Ideea de a porni un business cu prăjituri a venit de la spiritul creativ, dorinţa de a transmite sentimente, gânduri, trăiri şi emoţii, mi-am dorit să fiu independentă, să nu depind de program săptămânal, şefi şi alte categorii de coordonatori.
– A contat faptul că se câștigă bine din acest business?
– Nu aş putea spune că nu m-am gândit şi la partea financiară, aş minţi…însă am preferat libera exprimare şi totodată, lucruri frumoase, dulci, create de mine şi nedepinzând de alte persoane.
– De ce nu ai ales să faci afaceri în alt domeniu?
– Am considerat că la acel moment, când m-am apucat de treabă, lipsea inovaţia. Practic am venit cu un concept nou pe piaţa „Candy Bar”. Nu vreau să mă laud, dar sunt convinsă că pot realiza lucruri unice în raport calitate/preţ, şi da… îmi vei spune că nu suntem singuri în acest domeniu, dar sincer suntem cei mai buni!
– Cu ce sunteți voi mai buni decât ceilalți? Ce crezi că lipsește de pe piață?
– Referitor la ceea ce lipseşte de pe piaţa dulciurilor, eu zic că în acest moment încercăm să facem faţă provocărilor din media. Aici, zilnic apar cu fel şi fel de recomandări privind sănătatea oamenilor. Un factor negativ aş putea spune pentru noi, producătorii, este siguranţa pe care mulţi oamenii o au doar din imagini, doar din reclame şi nu din testarea proprie. Ne lipseşte practic încrederea oamenilor în calitatea produselor comercializate în laborator. Se preferă un preţ mai mic, în loc să primeze calitatea şi nu cantitatea.
Încercăm pe cât posibil să promovăm un stil de viaţă bun, sănătos, un tărâm plăcut al simţurilor, atât olfactive, cât şi gustative.
Tărâmul prăjiturilor este nu doar un tărâm al gustului, este un factor al educaţiei, al dragostei şi de ce nu al fericirii.
Pentru o nuntă se muncește zile și nopți
– Când a venit prima comandă?
– Prima comandă a venit în urmă cu 4 ani. Un prieten tocmai ne anunţase că urma să facă botezul băieţelului. Aveam la acel moment în plan afacerea, însă ne lipsea spiritul de început. Ne lipsea acel impuls care să ne dea curaj că putem, dar am încercat…şi da, am reuşit! A fost momentul unui început frumos care a continuat. Comenzile au început să apară din recomandări. Noi încercând să venim mereu cu ceva nou, am reuşit să îi prindem în vraja candy bar-urilor.
Fiecare eveniment era ceva unic, indiferent că vorbim de nuntă, botez, majorat, party sau orice alt eveniment privat sau de firmă.
Am reuşit în acest moment să realizăm pentru fiecare persoană exact ce îşi doreşte, nu avem un pachet standard de care noi să ţinem cont, ne adaptăm în funcţie de cerinţe, în funcţie de tematică, uneori şi în funcţie de buget.
– Cum arată un candy- bar pentru nuntă?
Sunt foarte mulţi factori care pot influenţa spre exemplu un pachet nuntă. Factorii de care noi ţinem cont mereu sunt numărul de persoane, cadrul, tematica, preferinţele în materie de prăjituri și logistica. Încercăm să fim mereu în top cu cele mai noi cerinţe, să uimim şi să reuşim!
Partea de reuşită este cea mai importantă pentru noi, sunt practic zile şi nopţi în care întreaga echipă munceşte, fie că vorbim de prăjituri, decor, ore şi multe altele.
– Care a fast cel mai frumos eveniment?
-Pentru mine toate sunt frumoase, fiecare are povestea lui, are ceva aparte, este unic şi este frumos! Noi punem suflet în tot, trăiesc cu emoţie fiecare bucăţică din acel candy. Toate sunt ale mele, frumoasele mele cum le spun eu. Dificile, da, pot spune! Sunt cele pe care le realizez pentru ai mei, cei apropiaţi, nu ştiu de ce am emoţii, posibil din prisma faptului că sunt personajul principal, atât în ceea ce priveşte evenimentul, cât şi pe partea de organizare. Stau să-mi analizez fiecare pas, să nu dau greş în faţa celor care au aşteptări măreţe de la mine.
– Cum îți vin în minte tematicile acestea minunate?
Tematica este pasiunea mea, este partea de creaţie, visul oricui transpus în realitate. Uneori vin clienţii cu tematica, dar de cele mai multe ori venim noi în ajutorul lor. Este practic partea de început, atunci când începem să ne cunoaştem, să ne apropiem, să ştim ce preferinţe avem. Ne este uneori uşor să propunem, dar sunt şi momente mai dificile atunci când el vrea o tematică şi ea vrea altă tematică, trebuie să încercăm să găsim o cale de mijloc, şi DA, reuşim. Acest „atu” chiar nu ne lipseşte, aş putea spune experienţa, lucrurul cu oamenii şi printre oameni au dus la calea succesului!
COMMENTS